Gaswet
Artikel 35d
1
De netbeheerder, met uitzondering van de netbeheerder van het landelijk gastransportnet, voorziet in een procedure voor de behandeling van klachten van afnemers over het netbeheer.
2
De in het eerste lid bedoelde procedure voorziet er ten minste in dat:
a
de behandeling van de klacht geschiedt door een persoon die niet bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft, betrokken is geweest,
b
de klager schriftelijk en gemotiveerd in kennis wordt gesteld van de bevindingen naar aanleiding van de klacht en van de conclusies die daaraan worden verbonden, en
c
de klacht zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen acht weken wordt afgehandeld.
Jurisprudentie bij dit artikel
- Hieronder wordt een selectie van de bijbehorende jurisprudentie getoond.
-
LJN AT8919, Eerste aanleg - meervoudig, AWB 02/1717
Rechtsoort
Bestuursrecht overig
Datum uitspraak
28-06-2005
Status
gepubliceerd
Soort procedure
Eerste aanleg - meervoudig
Instantie
gepubliceerd
Rechtsoort
College van Beroep voor het bedrijfslevenGaswet -
LJN AT8924, Eerste aanleg - meervoudig, AWB 02/1721, 02/1722m 02/1723 en 02/1724
Rechtsoort
Bestuursrecht overig
Datum uitspraak
28-06-2005
Status
gepubliceerd
Soort procedure
Eerste aanleg - meervoudig
Instantie
gepubliceerd
Rechtsoort
College van Beroep voor het bedrijfslevenGaswet